Īsumā par visu
TNS Latvijā
>> Paralēlā darbība
>> Redaktores sleja
>> TNS Latvija - divi vienā
Mediju pētījumi
>> Reklāmu reģistrs
>> TV metri
Marketinga pētījumi
>> Bankas
>> IT uzņēmumos
>> Mazumtirdzniecība
>> Semiometrija
>> Telekomunikācijas
>> Zīmoli
Sociālie pētījumi
>> Eurobarometer
>> Sociālie tīkli
Sabiedriskās attiecības
>> PR un kvalitatīvie pētījumi
>> Sabiedriskās attiecības
Sveicieni
>> Sveicieni

Semiometrija ienāk Latvijā

06.2005. Semiometrija ir vērtību pētījums, kas sniedz raksturojošu informāciju par patērētāja vērtībām. Piedāvājam nelielu ieskatu jaunākajos semiometrijas rezultātos.

Piemēram, tā izskatās Latvijas iedzīvotāju divu žurnālu lasītāju grupu segmentācija pēc vērtībām divu dimensiju plaknē.

Redzams, ka “ Cosmopolitan ” lasītāju vērtības grupējas „Bauda” ( Pleasure) un „Sociāls” ( Attachment) segmentos. Tas norāda uz “Cosmopolitan” lasītāju vērtībām, kas saistās ar baudām, izpriecām ( Pleasure ) un sociālajām vērtībām ( Attachment) – emocionālajām vērtībām, piemēram, uzticība un draudzība.

Cosmopolitan ” lasītāju visaugstāk (sarkani) novērtēto vārdu izkārtojums


 

FHM ” lasītāju vērtības arī saistās ar baudām un izpriecām ( Pleasure ), bet izteiktāku individuālismu ( Detachment ), kā arī pienākuma (Duty) laukā ir augsti novērtēti vārdi.

FHM ” lasītāju visaugstāk (sarkani) un viszemāk (zili) novērtēto vārdu izkārtojums


Katrs no izceltajiem vārdiem ietilpst kādā no 14 vērtību grupām, kas jau precīzāk raksturo lasītāju vērtības. Tabulā vērojams, ka žurnāla „Cosmopolitan” vērtību orientācija nav izteikta, katrā grupā ir vismaz 4 visaugstāk novērtēti vārdi. Varam secināt, ka „Cosmopolitan” lasītāji ir ar izteikti pozitīvu attieksmi pret dzīvi.

Savukārt „FHM” vērtību orientācija ir pietiekami skaidra. Reliģiskās vērtības nav šai grupai raksturīgas, jo „–„ norāda uz to, ka grupā ir vismaz 3 viszemāk novērtēti vārdi. Grupās „apzinīgums”, „racionālisms” un „tradicionālisms” vārdiem ir bijis neitrāls novērtējums. Arī šīs vērtības nav raksturīgas „FHM” lasītājiem.

“Cosmopolitan”

“FHM”

Materiālisms

+++

+++

Sociāls

+++

+

Kritiskums

+++

+++

Reliģiozitāte

+++

-

Kaujinieciskums

+++

+++

Jūtīgums

+++

+++

Sapņainība

+++

+++

Kulturālisms

+++

+

Apzinīgums

+++

Dominēšana

++

+++

Ideālisms

+++

+++

Racionālisms

+++

Tradicionālisms

+++

Semiometrijas metode sniedz vairākas iespējas:

ir iespējams iegūt mērķgrupas kvalitatīvu raksturojumu:

  •  jauns veids, kā ielūkoties patērētāju prātos, un rezultātus attēlot grafiskā kartē un salīdzināt;
  • metode sniedz nevis produkta vai zīmola, bet patērētāja raksturojumu;
  •  rezultāti palīdz instruēt radošo komandu reklāmas veidošanai;

ir iespējams atrast saskanīgākās mērķgrupas:

  • metode parāda, kuru mediju patērētāju vērtības sakrīt ar konkrēta produkta vai zīmola patērētāju vērtībām;
  • izmantojama mediju plānošanai;

metodi ir iespējams savietot ar citiem pētījumiem:

  • savietojama ar patēriņa pētījumiem;
  • savietojama ar produktu, zīmolu u. c. pētījumiem.

Kontaktinformācija:
Brigita Zašne
TNS Latvia
t   7096303
e   brigita.zasne@tns.lv


 


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības