Īsumā par visu

 Ziemassvētku sleja

 TNS informācija

 > Darbinieki

 > Latvijā

 > Pasaulē

 Mediju pētījumi

 > Biznesa Omnibuss

 > Prese

 > Radio

 > Reklāma

 Marketinga pētījumi

 > Auto

 > Bankas

 > Farmācija

 > Medicīna

 > Telekomunikācijas

 > Tīņi stāsta

 > TRIM

 Sociālie pētījumi

 > ES

 > Leonardo da Vinci

 Tehnoloģijas &
 Risinājumi


 Eksperimentālā datu
 virtuvīte

 

Mobilo telefonu izmantošana apsteidz fiksētos sakarus

Ilva PudulePēdējā gada laikā Latvijā ir vērojams nozīmīgs mobilo telefonu izmantojošo mājsaimniecību skaita pieaugums, vienlaicīgi sarūkot fiksētā telefona sakarus izmantojošo mājsaimniecību skaitam. Šādu tendenci atklāj TNS Baltijas Datu nama šī gada septembrī veiktais Telekomunikāciju monitors – Latvijas iedzīvotāju pētījums par telekomunikāciju kompāniju pazīstamību, vērtējumu un pakalpojumu izmantošanu.

Pieaug mobilo telefonsakaru izmantošana

Kopš Telekomunikāciju monitora aizsākuma 2003. gada rudenī Latvijā ir vērojams nozīmīgs mobilo telefonsakaru izmantošanas pieaugums gan visu Latvijas iedzīvotāju vidū, gan arī mājsaimniecībās.

Pēdējā gada laikā vairāk kā par 10 % ir palielinājusies mobilo telefonu izplatība, 2004. gada rudenī sasniedzot gandrīz 1,3 miljonus Latvijas iedzīvotāju, kuriem ir mobilais telefons.

Vienlaicīgi ir pieaugusi arī mobilo telefonu izplatība mājsaimniecībās, uz šī gada rudeni sastādot vairāk kā ¾ Latvijas ģimeņu, kurām ir mobilie telefoni (77 %, kas ir par 7 % vairāk kā šajā periodā 2003. gadā).

Lielākajā daļā Latvijas mājsaimniecību joprojām tiek izmantoti abi balss sakaru veidi – gan fiksētā, gan mobilā telefona sakari. Tomēr pēdējā gada laikā ir novērojama tendence, ka arvien pieaug to mājsaimniecību skaits, kurās tiek izmantoti tikai mobilie telefonsakari. Vērojot Skandināvijas valstu pieredzi, var pieņemt, ka arī Latvijā jau nākamgad mobile-only (tikai mobilos sakarus izmantojošo) ģimeņu skaits varētu būt lielāks nekā abus sakaru veidus izmantojošās mājsaimniecības.

Mobilo operatoru tirgus daļas ir līdzīgas

Saskaņā ar šī gada rudens Telekomunikāciju monitora rezultātiem, Tele2 un LMT tirgus daļas ir līdzīgas – Tele2 aizņem apmēram 50 % no privāto lietotāju tirgus, LMT – 45 %, bet atlikušo tirgus daļa aizņem Amigo (5%). Jāatzīmē, ka tirgus daļas ir aprēķinātas no privāto lietotāju sniegtajām atbildēm, un biznesa vidē sadalījums starp operatoru tirgus daļām var nozīmīgi atšķirties.

Mobilo telefonu pieslēguma veidi katram no operatoriem ir atšķirīgi – LMT lietotāji galvenokārt izmanto pastāvīgo pieslēgumu (ap 70 % no LMT privātajiem klientiem), bet Tele2 klienti – priekšapmaksas karti (ap 75 % Tele2 privāto klientu).

Lielās telekomunikāciju kompānijas labāk zināmas

Telekomunikāciju monitora pētījuma dati rāda, ka jaunajām telekomunikāciju kompānijām ir grūti sasniegt tirgū ilgāk esošo kompāniju – Lattelekom, Tele2 un LMT – pazīstamības rādītājus.

Ja Lattelekom ir zināms gandrīz katram aptaujātajam Latvijas iedzīvotājam 15-74 gadu vecumā (97 %), bet Tele2 un LMT ir zināmi 9 no 10 aptaujātajiem (attiecīgi 88 % un 85 %), tad, piemēram, Baltkom Telefonsakari ir pazīstams tikai katriem 4 no 10 aptaujātajiem (40 %).



Laikā, kad notika Telekomunikāciju monitora iedzīvotāju intervijas (šī gada septembrī), Triatel vēl nebija sācis izvērst reklāmas kampaņu, tāpēc tas pagaidām ir pazīstams 2 % Latvijas iedzīvotāju. Veicot atbilstošas reklāmas aktivitātes, līdz nākamajam Telekomunikāciju monitora pētījumam nākamā gada pavasarī Triatel varētu būt nozīmīgi paaugstinājis savu pazīstamību.

Par aptauju

Aptauju TNS Baltijas Datu nams veica 2004. gada septembrī, regulārās iedzīvotāju aptaujas Omnibuss ietvaros intervējot 500 iedzīvotājus (vecumā no 15 līdz 74 gadiem) visā Latvijā. Izlase ir reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju kopumam un atspoguļo 1,8 miljonu mūsu valsts iedzīvotāju domas un viedokļus.

Ilva Pudule
TNS Baltijas Datu nams
Tālrunis: 7096300
E-pasts: ilva.pudule@tns.lv