Īsumā par visu

 Ziemassvētku sleja

 TNS informācija

 > Darbinieki

 > Latvijā

 > Pasaulē

 Mediju pētījumi

 > Biznesa Omnibuss

 > Prese

 > Radio

 > Reklāma

 Marketinga pētījumi

 > Auto

 > Bankas

 > Farmācija

 > Medicīna

 > Telekomunikācijas

 > Tīņi stāsta

 > TRIM

 Sociālie pētījumi

 > ES

 > Leonardo da Vinci

 Tehnoloģijas &
 Risinājumi


 Eksperimentālā datu
 virtuvīte

 

Radio klausītāju skaits gada laikā ir pieaudzis!

Brigita ZašneAptuveni gada laikā (periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004) radio auditoriju pētījuma ietvaros radio klausīšanās ieradumus dienasgrāmatās atzīmējuši 10 361 respondents - Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem šajā periodā radio klausītāju skaits ir pakāpeniski pieaudzis. Salīdzinot 2003. gada un 2004. gada rudens periodus kopējais klausītāju skaits ir pakāpeniski pieaudzis no 81 % līdz 86 %. Darba dienās radio klausītāju skaits ir pieaudzis no 79 % līdz 85 %, bet brīvdienās nav būtiski mainījies, skat. 1. grafiku.

1. grafiks. Radio kopējās auditorijas (Reach, %) dinamika periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

Laiks, kas pavadīts klausoties radio, kopumā ir pieaudzis no 262 minūtēm jeb 4 stundām un 22 minūtēm vidēji dienā līdz 282 minūtēm jeb 4 stundām 42 minūtēm vidēji dienā vienam klausītājam, skat. 2. grafiku.

2. grafiks. Laika, kas pavadīts klausoties radio (TSL, min), dinamika periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

Vairākums klausītāju radio klausās mājās, skat. 3. grafiku...

3. grafiks. Kopējā nedēļas auditorijas (Reach, %) sadalījums pēc radio klausīšanās vietas periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

... , bet visilgāk radio klausās tieši darba vietā – nedaudz vairāk par 6 stundām vidēji dienā. Mājās radio klausās vairāk nekā 3 stundas, mašīnā vairāk nekā 2 stundas un citur arī vairāk nekā 2 stundas, skat. 4. grafiku.

4. grafiks. Laiks, kas pavadīts klausoties radio (TSL, min), pēc radio klausīšanās vietas periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

Radiostaciju Top 5 pēc kopējā klausītāju skaita nedēļā mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem veido radiostacijas, kuru apraides diapazons ir visa vai gandrīz visa Latvija, skat. 5. grafiku.

5. grafiks. Top 5 radiostaciju kopējās nedēļas auditorijas (Reach, %) dinamika periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

Radiostaciju Top 5 pēc klausīšanās laika daļas, kas atspoguļo klausītāju pavadītā laika apjomu klausoties katru no radiostacijām, veido Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 1, Radio SWH, SWH+ un European Hit Radio.

6. grafiks. Nacionālo un Rīgas radiostaciju klausīšanās laika sadalījums (AQH Share, %) periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

*Citas radiostacijas: Latvijas reģionālās un vietējās radiostacijas, kā arī citu valstu radiostacijas.

Radio klausītāju auditorijas sadalījums pēc tautības parāda, ka radio klausītāju latviešu ir gandrīz divas reizes vairāk nekā radio klausītāju cittautiešu, kaut arī pēc iedzīvotāju sadalījuma Latvijā latviešu ir tikai par 16% vairāk nekā cittautiešu.

7. grafiks. Radio klausītāju vidējās auditorijas sadalījums pēc tautības (Col AQH, %) periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem



Radio klausītāju auditorijas sadalījums pēc vecuma grupām parāda, ka aktīvākie radio klausītāji ir vecumā no 25 līdz 34 gadiem, bet salīdzinoši mazāk radio klausītāju ir vecuma grupā 12 - 24 gadi.

8. grafiks. Radio klausītāju vidējās auditorijas sadalījums pēc vecuma grupām (Col AQH, %) periodā no 04.08.2003 līdz 17.10.2004 mērķa grupā visi Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem

Brigita Zašne
TNS BMF
Tālrunis: 7096303
E-pasts: brigita.zasne@tns.lv