Īsumā par visu

 Ziemassvētku sleja

 TNS informācija

 > Darbinieki

 > Latvijā

 > Pasaulē

 Mediju pētījumi

 > Biznesa Omnibuss

 > Prese

 > Radio

 > Reklāma

 Marketinga pētījumi

 > Auto

 > Bankas

 > Farmācija

 > Medicīna

 > Telekomunikācijas

 > Tīņi stāsta

 > TRIM

 Sociālie pētījumi

 > ES

 > Leonardo da Vinci

 Tehnoloģijas &
 Risinājumi


 Eksperimentālā datu
 virtuvīte

 

Nacionālā mediju pētījuma 2003/2004 rezultāti

Ieva MiezīteTNS BMF ir apkopojusi Nacionālā mediju pētījuma 2003/2004 rezultātus (13.10.2003.–10.10.2004.). Gada laikā ar datorizētas tiešās intervijas (CAPI) palīdzību ir aptaujāti 5264 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Visa gada garumā veiktā preses auditoriju pētījuma rezultātā vairāk nekā 170 preses izdevumiem ir pieejama Gada medija karte, kas ir detalizēts pārskats par preses izdevuma auditorijas lielumu, sociāli demogrāfisko profilu, iegūšanas veidu, lasīšanas regularitāti, lasītāju interesēm un lasītāju plānotajiem pirkumiem.

Nacionālā mediju pētījuma 2003/2004 rezultāti liecina, ka 97,4 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vismaz vienu no aptaujā iekļautajiem un gada garumā mērītajiem 244 preses izdevumiem.

Viens Latvijas iedzīvotājs vidēji dienā ir izlasījis 0,7 dienas laikrakstus, nedēļā – 0,9 nedēļas avīzes, 0,7 laikrakstu pielikumus un 1 nedēļas žurnālu, savukārt mēnesī – 1,2 mēneša žurnālus.

Preses izdevumu grupu patēriņā pēdējo 5 gadu laikā saglabājas stabilas ilgtermiņa tendences. Līdzīgi kā iepriekš, arī šajā gadā 96 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu Latvijā publicētu laikrakstu (skatīt 1. grafiku), nacionālajos (visā Latvijā pieejamos) laikrakstos ir ieskatījušies 87,3 % iedzīvotāju, bet reģionālo presi ir lasījuši 58 % iedzīvotāju. Ilgākā laika periodā ir vērojama nacionālo dienas laikrakstu patēriņa samazināšanās – ja 2000. gadā 72,4 % iedzīvotāju lasīja kādu dienas laikrakstu, tad šogad tādu ir bijis 63 %.

Lasītāju skaits žurnāliem, kam iepriekšējos gados bija vērojams pieaugums, salīdzinot ar pēdējiem diviem gadiem, ir palicis nemainīgs. 70 % no Latvijas iedzīvotājiem ir lasījuši kaut vienu žurnālu, 59,4 % ir lasījuši nedēļas žurnālus, savukārt 54,5 % – mēneša žurnālus.

1. grafiks. Preses izdevumu grupu kopējā auditorija (%)



Latvijas preses izdevumu Top 5, ņemot par pamatu viena numura vidējo auditoriju laika periodā no 2003. gada 13. oktobra līdz 2004. gada 10. oktobrim:
1. “Ieva”
2. “Rīgas Santīms”
3. “Diena”
4. “Privātā Dzīve”
5. “TV televizionnaja programma” (krievu val.)

Preses izdevumu Top 5 mediju grupās

Dienas laikraksti:
1. “Diena”
2. “Latvijas Avīze”
3. “Vestji Sevodņa” (krievu val.)
4. “Čas” (krievu val.)
5. “Neatkarīgā Rīta Avīze”

Laikrakstu pielikumi:
1. “TV Diena”/“Diena”
2. “Karjeras Diena”/“Diena”
3. “Lietišķā Diena”/“Diena”
4. “Magazin Skanvordov”/“Vestji Sevodņa” (krievu val.)
5. “avto Reklama”/“Reklama” (krievu val.)

Nedēļas laikraksti:
1. “TV televizionnaja programma” (krievu val.)
2. “TeleProgramma s djadjei Mišei” (krievu val.)
3. “Subota” (krievu val.)
4. “TeleVīzijas Programma”
5. “Vestji” (krievu val.)

Reģionālie laikraksti:
1. “Million” (krievu val.)
2. “Naša Gazeta” (krievu val.)
3. “Kurzemes Vārds”
4. “Seičas” (krievu val.)
5. “Jelgavas Santīms”

Reklāmas laikraksti:
1. “Rīgas Santīms”
2. “Latvijas Santīms”
3. “Reklama” (krievu val.)
4. “Latvijas Reklāma”

Mēneša laikraksti:
1. “Zintnieks”
2. “Soveršenno Sekretno” (krievu val.)
3. “Dziednieks”
4. “Dziedinātājs”
5. “Moi Dom” (krievu val.)

Nedēļas žurnāli:
1. “Ieva”
2. “Privātā Dzīve”
3. “SestDiena”
4. “Izklaide”
5. “Mājas Viesis”

Mēneša žurnāli:
1. “Santa”
2. “Cosmopolitan”
3. “Mūsmājas
4. “Mājas & Dārzs”
5. “Sieviete”

Ieva Miezīte
TNS BMF
Tālrunis: 7096303
E-pasts: ieva.miezite@tns.lv